lördag 23 maj 2009

41. STORSJÖN RUNT....fortsättning följer

VALPARNA:
Hej igen!
En kväll nyligen, vi är 10 v., hade vi fotografen med oss på en av våra äventyrsturer med mamma Doris och pappa Sune. (Då var Alex med oss för hans familj var på semester dit han inte kunde följa med. Och Biggles hade inte kommit till sin nya matte Inger i Hörnefors än.)

Visst hade vi sett vatten för ut, men inte sååå här mycket och inte så här lääänge och inte sååå häääär kaaaaallllt! Men skoj hade vi. Och vi fick massor av beröm att vi var så modiga. Visst är vi, eller hur? Se här bara...
















2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tuffingar Måste bara in, då och då ,för att kika på er & en extra lång koll på Biggles förstås,som jag längtar efter .Kram

Lena Deimo sa...

Hej alla syskon!
Wow så spännande att vara nere vid sjön. Jag går mest ängs- och skogspromenader och "tidningsläsarpromenader" på trottoar och längs vägkanter.Ska göras det också, säger matte och menar att jag "velar" i kopplet. Tycker inte jag. Maiko och jag har mycket skoj och har dragkamp med mjukisdjuren Hälge och Lillvalpen. Ibland får jag godis av matte för löjliga saker som att sitta på rumpan och se intelligent ut, komma, ligga still (puh så trist), stanna, vänta på maten, titta på matte och hämta en och annan sak. Bl.a en träsak som ser gnagtrevlig ut, men den ska man bara lägga i mattes hand och få godis för - OK då! Idag har jag börjat titta närmare på en liknande sak som kallas metallapport och Maiko visar att man ska ta den i munnen. TVI säger jag, men eftersom matte klickar och ger godis har jag börjat med att lyfta den en hel millimeter innan jag släpper. Var får dom alla konstiga idéer från?
Ha det gott säger Kelu och syrran Maiko hälsar. Syrran Moa fnyser lite överlägset, men hon menar nog att hon också hälsar.